Finančna strategija
Seminar izvaja Svetovalec za logistiko in informatiko
Toni Avžner
Magister inženir logistike
CEO v Oktavian
Član uprave za področje logističnih projektov
Pošta Slovenije d.d.
Finančna strategija
Finančno strategijo praviloma pripravi izkušeni zunanji finančni svetovalec (CFO), čigar naloga je usklajevanje finančnih, računovodskih in davčnih strategij z namenom povečevanja vrednosti podjetja. To dosežemo s premišljenim in dobro strukturiranim procesom kreiranja finančnih strategij z modelom, ki ga ponujamo v našem podjetju. Preučimo vaše stanje in se dogovorimo o konkretnih ukrepih, ki bi jih lahko dosegli v nekem realnem obdobju.
V poenostavljenem smislu je finančna strategija pot od sedanjega do želenega prihodnjega stanja. Za izdelavo uspešne strategije moramo skupaj z naročnikom prehoditi več korakov, ki na koncu prinesejo želeno strategijo.
Poslovni model – proces 6 korakov uresničevanja finančne strategije
Korak I
Zbiranje in urejanje podatkov
- Proces se začne z zbiranjem vseh potrebnih podatkov, na podlagi katerih oblikujemo predloge za ustrezno finančno strategijo
Korak II
Poslovni načrt
- Poslovni načrt pomaga podjetniku oceniti bodoče priložnosti, ki bi jih sicer lahko zamudil. Ozavesti ga o vseh potrebnih aktivnostih, kot so predloge o vrednosti, tržne predpostavke ter operativni, finančni in kadrovski načrti. S tem usmeri podjetnika na ključne dejavnosti in ga spodbudi k določenemu ukrepanju.
Korak III
Finančna strategija
- Jasna finančna strategija je ključ do uspeha vsakega malega in srednje velikega podjetja. Služi kot zemljevid za prihodnost, ki vas vodi po poti do začrtanih ciljev. S skupnimi močmi začrtamo praktične korake, ki jih je potrebno na poti do cilja opraviti.
Korak IV
Implementacija/izvedba finančne strategije
- Oblikovanju finančne strategije sledi njena uvedba v poslovanje med zaposlene ter prilagajanje oziroma prenova obstoječega poslovnega modela.
Korak V
Razvoj finančne strategije skozi zaposlene
- Zaposleni so srce vsakega uspešnega podjetja, pot do uspeha pa je v njihovem sodelovanju, a le malo podjetnikov ve, kako ga spodbuditi. Za to je potreben načrt, s katerim se timsko delo uresniči na delovnem mestu. V tem koraku razvijanja in izvajanja strategije je naša naloga usposobiti in motivirati zaposlene za doseganje želenega cilja.
Korak VI
Vrednotenje finančne strategije
- Za zagotovitev ustrezne strategije je potrebna redna evalvacija poslovanja in morebitne prilagoditve. Priporočljivo je četrtletno pregledovanje in usklajevanje s ciljem, če pa se cilji tekom časa spreminjajo ali če podjetje doživi večje spremembe, pa celo pogosteje.
